۱۳۸۷-۱۲-۲۵

دیدار اعضای انجمن ایسام با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در مالزی


نمایندگان دانشجویان ایرانی دانشگاه یو.پی. ام مالزی چهارسنبه 7/12/87 با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند. در این دیدار که دومین نشست نمایندگان جدید ایسام با رایزن فرهنگی ایران می باشد ، ابتدا دبیرجدید ایسام که به شکل دوره ای تغییر می کند ، معرفی و سپس دو نفر از اعضای علی البدل که پس از تغییرات انجام شده به جمع فعال ایسام پیوسته اند معرفی گردیدند . در ادامه این نشست گزارشی از برنامه های فرهنگی صورت گرفته ، برنامه های فرهنگی - ورزشی ویژه خواهران ، برنامه مفید سومین روز شهادت سالار شهیدان امام حسین (ع) و برنامه اخیر به مناسبت اربعین حسینی که با هماهنگی و مساعدت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ، در جمع دانشجویان یو. پی. ام مالزی انجام شد ، مطرح گردید . در ادامه نسبت به برنامه های آینده در ایام باقی مانده از سال جاری نکاتی و سئوالاتی مطرح گردید .

در ادامه رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ضمن خیر مقدم در ارتباط با فعالیت های گذشته بویژه همکاری خوب اعضای ایسام در برگزاری موفق " همایش بانوی ایرانی " که از طرف رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ، آذر ماه گذشته در دانشگاه یو. پی. ام مالزی برگزار شد نکاتی را مطرح نمود .
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن واحدی فعالیت اعضای ایسام را مورد تقدیر قرار داد و نسبت به برنامه های آینده نکته نظراتی بیان نمود . وی در رابطه با ورزش بانوان گفت : برنامه ریزی ورزشی برای خواهران دانشجو بسیار مهم و دارای اولویت است چرا که برای آقایان زمینه های فراوان و مساعد وجود دارد ولی بانوان هموطن ما ، در این جامعه با وضعیتی که دارد ، با محدودیت خاص مواجه می باشند . رایزن فرهنگی ایران گفت : برنامه ریزی برای بانوان به همین حهت ، از اولویت و ثواب بیشتری برخوردار است ، ما باید تا جائی که می توانیم با برنامه ریزی مناسب جبران محدودیت ها را برای بانوان محترم ایرانی مقیم مالزی بنمائیم . آقای واحدی در ارتباط با ایام با سعادت مولود النبی (ص) و نیز عید نوروز ، از اعضای ایسام خواست تا برنامه های خود را تهیه نموده و ارائه نمایند تا برای این ایام پیگیری و دقت لازم اعمال گردد. رایزن فرهنگی ایران همچنین از نمایندگان دانشجویان ایرانی دانشگاه یو. پی. ام خواست برای سال آینده( 1388 ) نیز ، برنامه های فرهنگی خود را تنظیم نمایند و برای اجرای مناسب ، آن را به مطالعه و مشورت بگذارند .

*لازم به ذکر است که در دانشگاه یو. پی. ام مالزی بیش از 1500 دانشجوی ایرانی در حال تحصیل می باشند.